El temps necessari per aprendre

El temps necessari per aprendre

View more PowerPoint from DAVID VILALTA
Al vell mig de tanta liquidesa, els mestres hem de saber obrir les finestres de l’aula per observar i pescar en la realitat. També hem de saber tancar-les per dotar-nos de l’assossec, la calma i la tranquil·litat suficients per coprendre-la. Sense temps el pensament es panseix mentre els nostres alumnes esdevenen autòmates complimentadors de protocols i formularis.
“Unos programas sobrecargados son el caldo de cultivo de metodologias de enseñanza puramente transmisivas y uno de los principales obstáculos para la realización de aprendizajes reflexivos, funcionales y significativos. (Cesar Coll 2004)
E. Morin (2011) “Es muy importante subrayar la necesidad de una reforma del conocimiento ya que hoy, en Francia, el problema de la educación y el de la investigación se ven reducidos a términos cuantitavivos: “más crédito”, “más enseñantes”, “más informática”, etc. Con ello se enmascara la dificultad esencial que esté en el origen del fracaso de todas las reformas sucesivas de la enseñanza: no se puede reformar la institución sin haber reformado antes las mentes, pero no se pueden reformar las mentes si antes no se han reformado las instituciones.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s